Posty użytkownika artur9010

    Jak działają reguły?

    Reguły dotyczą jednej konkretnej mapy (tej na której zostały zedytowane), można je zmieniać poleceniem /gamerule REGUŁA WARTOŚĆ

    Lista

    Reguła Opis Domyślna wartość
    announceAdvancements Wyświetlanie powiadomień o zdobyciu osiągnięcia true
    commandBlockOutput Wyświetlanie administracji informacji o wywołanych poleceniach z command bloków true
    disableElytraMovementCheck Weryfikacja przez serwer lotu elytry (zabezpieczenie antycheaterskie) false
    disableRaids Wyłącza raidy (pomaga na lagi) false
    doDaylightCycle Cykl dnia i nocy true
    doEntityDrops Drop przedmiotów z entity niebędących mobami true
    doFireTick Rozprzestrzenianie się ognia true
    doInsomnia Spawn phantomów true
    doImmediateRespawn Automatyczny respawn po śmierci false
    doLimitedCrafting Wymóg odblokowania craftingu przed zcraftowaniem czegoś false
    doMobLoot Drop przedmiotów z mobków true
    doMobSpawning Spawn mobów (nie dotyczy spawnerów) true
    doPatrolSpawning Spawn patroli true
    doTileDrops Drop przedmiotów z klocków true
    doTraderSpawning Spawnowanie się wędrownego handlarza true
    doWeatherCycle Cykl pogodowy true
    drowningDamage Otrzymywanie obrażeń od topienia się true
    fallDamage Otrzymywanie obrażeń od upadku true
    fireDamage Otrzymywanie obrażeń od ognia true
    forgiveDeadPlayers Czy potwory mają przestać być agresywne po śmierci gracza true
    keepInventory Zachowywanie ekwipunku po śmierci false
    logAdminCommands Wyświetlanie wpisywania poleceń operatora innym operatorom true
    maxCommandChainLength Maksymalna długość łańcucha command blocków 65536
    maxEntityCramming Maksymalna ilość mobków na jednej kratce (powyżej tej wartości, zaczną otrzymywać 3-serdkuszkowe obrażenia) 24
    mobGriefing Niszczenie terenu przez potwory (creepery, endermany) true
    naturalRegeneration Naturalna regeneracja życia graczy (od paska głodu) true
    randomTickSpeed Częstotliwość tickowania klocków (wyższa = szybszy wzrost roślin, trawy itp.) 3
    reducedDebugInfo Wyświetlanie koordynatów pod F3, hitboxów, granic chunków (true = ukrywa, false = wyświetla) false
    sendCommandFeedback Wyświetlanie rezultatu komend na czacie true
    showDeathMessages Wyświetlanie wiadomości o śmierci true
    spawnRadius Zasięg w którym gracze są rozrzucani po spawnie 10
    spectatorsGenerateChunks Czy obserwatorzy mogą generować mapę true
    universalAnger Czy wkurzone potworki mają atakować dowolnego gracza (a nie tylko tego który je zdenerwował) false

    Na wstępie

    Poradnik ten pisany był pierwotnie pod wersję 1.13 i aktualizowany pod nowsze (aktualnie 1.18.1), część rzeczy może występować w starszych wersjach, część nie a jeszcze inna część może zostać wyrzucona w nowszych.

    Przedstawione metody mają na celu zwiększenie wydajności serwera nie psując przy tym rozgrywki.

    Wygeneruj całą mapę.

    W przypadku serwerów Survival wygenerowanie całej mapy na początku jest rozwiązaniem idealnym. Serwer nie będzie obciążony generowaniem mapy w trakcie gry co powinno znacząco zmniejszyć lagi.

    W przypadku wersji starszych niż 1.15:

    1. Pobierz plugin WorldBorder (https://www.spigotmc.org/resources/worldborder.60905/)
    2. Ustal limit mapy, możesz go później zwiększyć
    3. Wpisz /wb fill
    4. Poczekaj.

    W przypadku wersji 1.15 do 1.17:

    1. Pobierz plugin Chunkmaster (link poniżej)
    2. Skorzystaj z poleceń:
      1. /chm generate MAPA KRATKI (gdzie MAPA to nazwa swiata np. world, a kratki to ilość kratek od jej środka, gdy nie podasz kratek zostanie wygenerowana mapa od środka do borderu mapy)
      2. /chm resume (lub po prostu upewnij się że na serwerze nikogo nie będzie - włącznie z tobą)
    artur9010
    June 1, 2022 at 16:20

    W przypadku wersji 1.18 lub nowszych:

    1. Pobierz plugin Chunky
    2. Podążaj za instrukcjami na stronie pluginu

    Zmień silnik serwera

    W wielu przypadkach pomaga po prostu zmiana silnika serwerowego. Generalnie unikamy Craftbukkita. Jeżeli to możliwe wgrywamy Tuinity, jeżeli nie to Paper a jeżeli też nie to to bierzemy Spigota.

    Jeżeli korzystasz z hostingu Craftserve.pl, opcja wyboru zarówno Papera jak i Tuinity znajduje się w ustawieniach serwera (Ustawienia -> Silnik -> zakładka "Spigot - alternatywne wersje")

    Serwery z oferty Grass nie mają dostępu do tej zakładki, w tym przypadku należy wybrać Spigota

    Dograj optymalizujące działanie mobków (1.14+)

    Minecraft od strony kodowej jest grą upośledzoną, śledzenie zarówno zwykłych mobów jak i osadników przez grę powoduje ogromne lagi.

    Instalacja tych dwóch poniższych wtyczek powinna poprawić sytuację:

    1. JEŻELI KORZYSTASZ Z PAPERA, NIE WGRYWAJ TEGO - EntityTrackerFixer - https://www.spigotmc.org/resources/enti…tick-lag.70902/
    2. Villager Optimiser- https://www.spigotmc.org/resources/vill…2-1-16-1.68517/

    Dodatkowo możesz całkowicie zablokować tworzenie ogromnych farm kurczaków prostym pluginem - [1.16.1] ChickenLimiter - prosty plugin likwidujący ogromne farmy kurczaków

    Dynamiczny view distance (1.14+)

    Jeżeli serwer zaczyna lagować przy określonej liczbie osób, warto doinstalować plugin ViewDistanceTweaks (https://www.spigotmc.org/resources/view…-14-1-16.75164/), optymalizuje on ilość chunków wysyłanych do graczy i w miarę dynamicznie zmienia te wartości w zależności od obciążenia serwera i ilości graczy.

    Jeżeli grasz na wersji 1.16.5 lub nowszej, możesz olać resztę wątku i pobrać gotowe pliki konfiguracyjne:

    Wersje 1.16 i 1.17:

    Wersja 1.18 i nowsze:

    Pomogło? Machnij post pod tym tematem ;)

    Zablokuj spawn nietoperzy oraz ryb w wodzie

    Przejdź do pliku bukkit.yml i zmień wartości ambient-spawns oraz water-ambient-spawns w sekcji ticks-per na 0. Wyłączy to całkowicie spawn tych mobów.

    Konfiguracja serwera - plik server.properties

    view-distance

    Domyślnie: 10

    Optymalnie: 4-6

    Wpływ na wydajność: Ogromny

    Minimalnie zmniejszy to zakres renderowanego świata, ale polepszy przy tym wydajność.

    Konfiguracja serwera - plik bukkit.yml

    Optymalnie ustawienie spawn-limits (Wpływ na wydajność: Dość spory)

    YAML: bukkit.yml
    spawn-limits:
      ambient: 1
      animals: 8
      monsters: 40
      water-ambient: 0
      water-animals: 0

    Optymalnie ustawienie ticks-per (Wpływ na wydajność: Dość spory)

    YAML: bukkit.yml
    ticks-per:
      ambient-spawns: 20
      animal-spawns: 500
      autosave: 6000
      monster-spawns: 8
      water-ambient-spawns: 20
      water-spawns: 8

    Pozostałe ustawienia w pliku bukkit.yml

    YAML: bukkit.yml
    chunk-gc
    Domyślnie: period-in-ticks:600, load-threshold:0
    Optymalnie: period-in-ticks:400, load-threshold:300
    Wpływ na wydajność: Średni

    Konfiguracja serwera - plik spigot.yml

    Konfiguracja serwera - plik paper.yml

    W przypadku wersji 1.19 i nowszych - pliki te zostały przeniesione do folderu config