Posty użytkownika artur9010

    Polecenia dotyczące wysp

    PolecenieOpis
    /startStwórz nową wyspę
    /homeTeleport na wyspę
    /sethomeZmiana punktu do którego prowadzi polecenie /home
    /island infoInformacje dotyczące wyspy
    /party invite (nick)Zaproś kogoś do swojej wyspy (drużyny)
    /party kick (nick)Wyrzuć kogoś swojej wyspy (drużyny)
    /party leaveOpuść wyspę (drużynę)
    /party join (nick)Dołącz do czyjeś wyspy (drużyny)
    /biomeZmiana biomu wyspy
    /odwiedz (nick)Odwiedź wyspę innego gracza
    /usunUsuń wyspę (permamentnie)
    /coop (nick)Dodaj lub usuń gracza (nick) do tymczasowego party (do momentu jego wylogowania)
    /rozwojInformacje na temat odblokowanych ulepszeń wyspy

    Polecenia dotyczące ekonomii

    PolecenieOpis
    /balanceStan konta (widoczny również pod przyciskiem TAB)
    /balance (nick)Stan konta innego gracza
    /pay (nick) (ilość)Przelew pieniędzy do innego gracza

    Polecenia dotyczące rynku (/ah)

    PolecenieOpis
    /ahOtwiera menu rynku
    /ah search (nazwa)Wyszukiwanie przedmiotów
    /ah sell (cena) (ilość)Wystaw przedmiot który aktualnie trzymasz w dłoni (cena za podaną ilość)
    /ah soldSpis sprzedanych przedmiotów
    /ah cancelWycofaj wszystkie swoje oferty
    /ah expiredSpis przedmiotów których nie udało Ci się sprzedać
    /ah returnZwróć wszystkie zalegające przedmioty do ekwipunku

    Polecenia dotyczące teleportacji

    PolecenieOpis
    /spawnTeleport na spawn
    /warp sklepTeleport do sklepu serwerowego
    /tpa (nick)Wyślij prośbę o teleport do innego gracza
    /tpahere (nick)Wyślij prośbę o teleport innego gracza do Ciebie
    /tpacceptZaakceptuj oczekującą prośbę o teleportacje
    /tpadenyOdrzuć oczekującą prośbę o teleportacje

    Polecenia inne

    PolecenieOpis
    /msg (nick) (wiadomość)Wyślij wiadomość do innego gracza

    Zawartość zewnętrzna www.youtube.com
    Treści osadzone ze źródeł zewnętrznych nie będą wyświetlane bez Twojej zgody.
    Aktywując treści zewnętrzne, wyrażasz zgodę na przesyłanie danych osobowych do platform podmiotów zewnętrznych. Więcej informacji na ten temat podaliśmy w naszej polityce prywatności.

    Za co przyznawane są punkty?

    Punkty składające się na poziomy wysp przyznawane są za akcje wykonane w obrębie wyspy (w przeciwieństwie do innych serwerów, gdzie punktowane są postawione bloki).

    Między innymi za:

    • przepalanie przedmiotów
    • wzrost roślin oraz drzew
    • rozmnażanie zwierząt
    • zabijanie potworów oraz zwierząt
    • kopanie kamienia

    Ale co te poziomy dają? Dlaczego miałbym chcieć je wbijać?

    Pieniądze, pozycję w rankingu, fajne rzeczy na wyspie, zwiększają poziom trudności na świecie i fajne powiadomienie w prawym górnym rogu.

    Jakie pieniądze?

    Pieniądze są przyznawane wszystkim graczom wchodzących w skład wyspy, według tego wzoru:

    25$ + ((poziom wyspy * 3.75) * (1 + (ilośc członków wyspy * 1.05)))

    Kwota ta jest dzielona przez ilość członków wyspy.

    Jakie poziomy trudności?

    • Do 3 poziomu wyspy, na świecie panuje tryb pokojowy (brak potworów, automatyczna regeneracja zdrowia i jedzenia).
    • Od 3 do 50 panuje tryb łatwy
    • Od 50 do 100 tryb normalny.
    • A powyżej tryb trudny.

    Opis każdego poziomu znajdziecie na Minecraft Wiki.

    Generalnie, służy to w pewnym sensie wyrównaniu rozgrywki. Wiadomo, że gracze z wyspą na 271 poziomie będą posiadać lepszy ekwipunek i bardziej rozbudowaną wyspę od nowego gracza.

    Chcesz dodać status swojego serwera do jego prezentacji? Nic prostszego

    Dodaj swój serwer na https://pl.minecraft-list.org, skopiuj numer z jego adresu (dla https://pl.minecraft-list.org/serwer/4131-kiwimc.pl będzie to 4131) i wybierz opcje dodania statusu serwera w edytorze na forum

    Pojawi się bbcode opisane jako "serwer", wpisz w nim numer swojego serwera z listy (przykładowo [serwer]4131[/serwer]) i zapisz, powstanie z tego taki statusik:


    [serwer='4131'][/serwer]

    Możesz też go użyć w swojej sygnaturce!

    W pliku konfiguracyjnym Spigota - spigot.yml znajduje się sekcja odpowiedzialna za osiągnięcia oraz statystki, wyłączamy ich zapisywanie i wyłączamy wszystkie osiągnięcia

    Kod: spigot.yml
    advancements:
      disable-saving: true
      disabled:
      - '*'
    
    stats:
      disable-saving: true
      forced-stats: {}

    Po zapisaniu pliku usuwamy z folderu świata folder advancements i stats. Od teraz serwer będzie nam mniej śmiecił w folderze mapy ;)

    Jest to prosty plugin dodający na serwery polecenie /spawn (oraz /setspawn).

    Do pobrania stąd

    artur9010
    February 6, 2022 at 10:08

    Komendy oraz uprawnienia

    Komenda Co robi? Uprawnienie Domyślnie dla
    /setspawn Zmiana punktu spawnu setspawn.setspawn OP
    /spawn Teleport na spawn setspawn.spawn wszyscy
    /rspawn Przeładowanie pluginu setspawn.reload OP
    - Dostęp do wszystkich powyższych komend setspawn.* OP

    Udostępniony został plugin PaySign pozwalający na tworzenie płatnych mechanizmów redstone.

    Wymagane jest posiadanie pluginu Vault oraz zgodnego pluginu na ekonomie (np. EssentialsX)

    Do korzystania z tabliczek wymagane jest posiadanie uprawniania craftservepaysign.use, za to do tworzenia tabliczek craftservepaysign.create

    Do pobrania stąd:

    artur9010
    July 16, 2023 at 21:06

    Plugin do Spigota dodający strefę radiacji, taką jak na Kwadratowej Masakrze (październik 2019).

    Plugin działa na wersji Minecraft 1.14 - 1.16.1 (Java Edition) i wymaga zainstalowanego pluginu WorldGuard.

    Autorem pluginu jest TheMolkaPL.

    Pobierz:

    artur9010
    August 24, 2022 at 19:42

    Przechodzimy do ustawień naszego serwera Minecraft w panelu Craftserve i wchodzimy w zakładkę Domena.

    Zjeżdzamy na sam spód do tabelki zatytułowanej Zewnętrzna domena. Tu znajdziemy wszystkie nam potrzebne dane.

    Teraz otwieramy w nowej karcie edytor strefy DNS u naszego operatora domeny (w moim przypadku CloudFlare, jeśli korzystasz z innej usługi to będzie to wyglądać nieco inaczej) i uzupełniamy dane według podanych informacji.

    W przykładzie widocznym na poniższym obrazku konfiguruje nowy wpis tak by domena kiwimc.pl kierowała na mój serwer w Craftserve.

    Zapisujemy i nie próbujemy od razu dołączać do gry tym adresem. Powinniśmy teraz odczekać od kilku minut do kilku godzin i dopiero próbować.

    Instalacja

    Jako, że sporo osób na Discordzie Craftserve przychodzi z tym problemem, postanowiłem napisać krótki poradnik.

    Koniecznie zainstaluj ten plugin pobierając go z tego linku:

    artur9010
    July 16, 2023 at 21:03

    Pobieramy go i wrzucamy przez FTP (od biedy przez zakładkę Pliki w panelu) do folderu plugins.

    Następnie przechodzimy do zakładki Ustawienia w panelu, tam wchodzimy w zakładkę MySQL oraz klikamy Utwórz, jeśli nie mamy bazy.

    Konfiguracja, czyli podłączenie bazy danych

    Craftserve automatycznie konfiguruje LogBlocka po utworzeniu bazy danych ale jeśli LogBlock wciąż nie łączy się z bazą, przeczytaj ten punkt.

    Otrzymane dane będą nam niezwykle potrzebne, bo LogBlock potrafi zapisywać dane tylko i wyłącznie do bazy MySQL.

    Uruchamiamy serwer, by wygenerować pliki konfiguracyjne LogBlocka, po czym go wyłączamy i przechodzimy do pliku /plugins/LogBlock/config.yml, i uzupełniamy sekcję mysql naszymi danymi.

    Kod: plugins/LogBlock/config.yml
    mysql:
      password: <haslo bo bazy>
      host: mysql.csrv.pl
      port: 3306
      database: <baza danych, taka sama jak nazwa użytkownika>
      requireSSL: false <---- zostawiamy to koniecznie na false
      user: <nazwa użytkownika, taka sama jak baza danych>

    Poprawnie uzupełniona sekcja mysql mogłaby wyglądać tak:

    Kod: przykładowa sekcja mysql
    mysql:
      password: 141ds3ae335972813db4
      host: mysql.csrv.pl
      port: 3306
      database: csrv_657911
      requireSSL: false
      user: csrv_657911

    Uprawnienia do kilofa

    Potrzebujemy do tego dodatkowo pluginu do zarządzania uprawnianiami, ja w tym przypadku posłużę się pluginem LuckPerms.

    Należy nadać graczom dwa uprawnienia

    • logblock.tools.tool
    • logblock.lookup

    Wpisujemy w konsoli dwa polecenia lp group default permission set logblock.tools.tool true oraz lp group default permission set logblock.lookup true

    Od teraz każdy z graczy ma uprawnienia do sprawdzania kilofem co się działo z danym klockiem (może go także przywołać poleceniem /lb tool)

    Listę wszystkich uprawnień znajdziecie tutaj https://github.com/LogBlock/LogBlock/wiki/Permissions

    Śledzenie skrzynek

    LogBlock domyślnie nie śledzi skrzynek, należy przejść do folderu /plugins/LogBlock i otworzyć plik z nazwą naszego świata np. world.yml

    W pliku tym należy zmienić wartość CHESTACCESS z false na true, zapisać plik i zrestartować serwer.

    Analogicznie należy zrobić z pozostałymi mapami, np. world_nether

    Zbieranie potrzebnych danych

    • Wpisz /timings on by rozpocząć zbieranie danych
    • Przez następne kilka minut rób to co byś robił normalnie
    • Wpisz /timings paste i otwórz otrzymany link

    Jak funkcjonuje upływ czasu w grze oraz czemu służą timingi

    Upływ czasu w Minecrafcie mierzony jest w tak zwanych tickach. Na każdą sekundę rozgrywki składa się 20 ticków i każdy z nich powinien trwać 50 milisekund. Podczas każdego takiego ticka przetwarzane są różne zdarzenia (ładowanie chunków, interakcja graczy z blokami, obliczanie tras poruszania się mobów itp.), a każda wtyczka zainstalowana na serwerze będzie obsługiwać te zdarzenia w inny sposób (na przykład wtyczka taka jak WorldGuard używa PlayerMoveEvent, aby upewnić się, że gracz nie znajduje się tam, gdzie nie powinien być).

    Dane o tym co zajmuje grze określoną ilość czasu jest niezwykle ważna w procesie optymalizacji serwera i dochodzenia do tego co może powodować lagi. Na ich podstawie możemy określić jakie zdarzenia z jakich wtyczek zajmują serwerowi najwięcej czasu na wykonanie (zazwyczaj źle napisane pluginy pochłaniają ogromne ilośći tak cennego czasu). Spadek TPSów (Ticków na sekundę) poniżej 20 równoznaczny jest z tym, że serwer nie nadąża z wykonaniem wszystkich powierzonych mu zadań i zwyczajnie zaczyna lagować.

    Jak czytać raporty

    Po wpisaniu polecenia /timings paste otrzymujemy link do bardzo ładnej strony z podglądem we wszystkie zebrane dane.

    Pierwsze dwie sekcje raportu zajmują zdarzenia wykonywane przez samą grę. Niżej znajdują się zdarzenia wywołane przez pluginy (posortowane od najdłuższych czasowo do najkrótszych).

    U góry raportu widoczne są takie informacje:

    • Total - całkowity czas spędzony na obsługę zdarzeń
    • Sample Time - czas potwierdzony na zbieranie próbki na podstawie której powstał raport
    • Average Entities - średnia ilość entity znajdująca się podczas zbierania próbki
    • Average Players - średnia ilość graczy znajdująca się na serwerze podczas zbierania próbki
    • Average TPS - średnia ilość ticków na sekundę podczas zbierania próbki

    W sekcji konkretnych pluginów widzimy takowe wartości:

    • Total - całkowita ilość czasu którą plugin poświęcił na przetworzenie zdarzeń podczas zbierania próbki
    • Pct - procentowa wartość (Total z pluginu/Total z całości; wyrażony w procentach)

    Każda wewnątrz każdego pluginu widzimy konkretne zdarzenia oraz wartości obok nich:

    • Pct Total - procent całkowitego czasu próbki poświęcony na dane zdarzenie
    • Pct Tick - procent czasu ticka (50ms) poświęcony na dane zdarzenie
    • Total - czas poświęcony na dane zdarzenie.
    • Avg - uśredniony czas poświęcony na dane zdarzenie
    • Count - ilość wywołanych zdarzeń, które zostały obsłużone przez ten plugin
    • Vio - procent całkowitej liczby naruszeń za które odpowiedzialny jest ten plugin
    • Event - nazwa zdarzenia

    Identyfikowanie laga

    Kolumna Pct Total jest dobrym wskaźnikiem TPS. Jeśli dane zdarzenie zajmuje zbyt dużo czasu na przetworzenie, może to oznaczać, że jest ono odpowiedzialne za lagowanie serwera, ponieważ na to zdarzenie poświęcona jest zbyt duża ilość pętli gry.

    Kolumna Pct Tick jest przydatna do identyfikacji tzw. lag spikeów (sytuacji gdy pojawia się nagły lag). Na przykład, jeśli Twoi gracze narzekają na występowanie dużych lagów tylko podczas logowania, dobrze byłoby sprawdzić czas trwania PlayerJoinEvent. Widząc dużą liczbę w kolumnie Pct Tick i małą liczbę w kolumnie Count może wskazywać, że wtyczka pożera dużo czasu jednego ticka przetwarzającego to zdarzenie, powodując tym samym lag. W połączeniu z wysoką liczbą naruszeń oznaczałoby to, że wtyczka jest prawie ostateczną przyczyną stałych, powtarzających się skoków opóźnień.

    Badanie timingów (czy jak kto woli - raportu czasowego, bo tak się on powinien tu zwać) jest niezwykle ważne podczas szukania co może być nie tak z naszym serwerem. Jeśli widzisz, że konkretny plugin pożera niezwykle dużo czasu jednego ticka to być może jest on przyczyną lagów na serwerze. Dobrym rozwiązaniem byłoby zgłoszenie tego autorowi pluginu lub poszukanie jakieś alternatywy.

    Jak działają reguły?

    Reguły dotyczą jednej konkretnej mapy (tej na której zostały zedytowane), można je zmieniać poleceniem /gamerule REGUŁA WARTOŚĆ

    Lista

    Reguła Opis Domyślna wartość
    announceAdvancements Wyświetlanie powiadomień o zdobyciu osiągnięcia true
    commandBlockOutput Wyświetlanie administracji informacji o wywołanych poleceniach z command bloków true
    disableElytraMovementCheck Weryfikacja przez serwer lotu elytry (zabezpieczenie antycheaterskie) false
    disableRaids Wyłącza raidy (pomaga na lagi) false
    doDaylightCycle Cykl dnia i nocy true
    doEntityDrops Drop przedmiotów z entity niebędących mobami true
    doFireTick Rozprzestrzenianie się ognia true
    doInsomnia Spawn phantomów true
    doImmediateRespawn Automatyczny respawn po śmierci false
    doLimitedCrafting Wymóg odblokowania craftingu przed zcraftowaniem czegoś false
    doMobLoot Drop przedmiotów z mobków true
    doMobSpawning Spawn mobów (nie dotyczy spawnerów) true
    doPatrolSpawning Spawn patroli true
    doTileDrops Drop przedmiotów z klocków true
    doTraderSpawning Spawnowanie się wędrownego handlarza true
    doWeatherCycle Cykl pogodowy true
    drowningDamage Otrzymywanie obrażeń od topienia się true
    fallDamage Otrzymywanie obrażeń od upadku true
    fireDamage Otrzymywanie obrażeń od ognia true
    forgiveDeadPlayers Czy potwory mają przestać być agresywne po śmierci gracza true
    keepInventory Zachowywanie ekwipunku po śmierci false
    logAdminCommands Wyświetlanie wpisywania poleceń operatora innym operatorom true
    maxCommandChainLength Maksymalna długość łańcucha command blocków 65536
    maxEntityCramming Maksymalna ilość mobków na jednej kratce (powyżej tej wartości, zaczną otrzymywać 3-serdkuszkowe obrażenia) 24
    mobGriefing Niszczenie terenu przez potwory (creepery, endermany) true
    naturalRegeneration Naturalna regeneracja życia graczy (od paska głodu) true
    randomTickSpeed Częstotliwość tickowania klocków (wyższa = szybszy wzrost roślin, trawy itp.) 3
    reducedDebugInfo Wyświetlanie koordynatów pod F3, hitboxów, granic chunków (true = ukrywa, false = wyświetla) false
    sendCommandFeedback Wyświetlanie rezultatu komend na czacie true
    showDeathMessages Wyświetlanie wiadomości o śmierci true
    spawnRadius Zasięg w którym gracze są rozrzucani po spawnie 10
    spectatorsGenerateChunks Czy obserwatorzy mogą generować mapę true
    universalAnger Czy wkurzone potworki mają atakować dowolnego gracza (a nie tylko tego który je zdenerwował) false

    Na wstępie

    Poradnik ten pisany był pierwotnie pod wersję 1.13 i aktualizowany pod nowsze (aktualnie 1.18.1), część rzeczy może występować w starszych wersjach, część nie a jeszcze inna część może zostać wyrzucona w nowszych.

    Przedstawione metody mają na celu zwiększenie wydajności serwera nie psując przy tym rozgrywki.

    Wygeneruj całą mapę.

    W przypadku serwerów Survival wygenerowanie całej mapy na początku jest rozwiązaniem idealnym. Serwer nie będzie obciążony generowaniem mapy w trakcie gry co powinno znacząco zmniejszyć lagi.

    W przypadku wersji starszych niż 1.15:

    1. Pobierz plugin WorldBorder (https://www.spigotmc.org/resources/worldborder.60905/)
    2. Ustal limit mapy, możesz go później zwiększyć
    3. Wpisz /wb fill
    4. Poczekaj.

    W przypadku wersji 1.15 do 1.17:

    1. Pobierz plugin Chunkmaster (link poniżej)
    2. Skorzystaj z poleceń:
      1. /chm generate MAPA KRATKI (gdzie MAPA to nazwa swiata np. world, a kratki to ilość kratek od jej środka, gdy nie podasz kratek zostanie wygenerowana mapa od środka do borderu mapy)
      2. /chm resume (lub po prostu upewnij się że na serwerze nikogo nie będzie - włącznie z tobą)
    artur9010
    June 1, 2022 at 16:20

    W przypadku wersji 1.18 lub nowszych:

    1. Pobierz plugin Chunky
    2. Podążaj za instrukcjami na stronie pluginu

    Zmień silnik serwera

    W wielu przypadkach pomaga po prostu zmiana silnika serwerowego. Generalnie unikamy Craftbukkita. Jeżeli to możliwe wgrywamy Tuinity, jeżeli nie to Paper a jeżeli też nie to to bierzemy Spigota.

    Jeżeli korzystasz z hostingu Craftserve.pl, opcja wyboru zarówno Papera jak i Tuinity znajduje się w ustawieniach serwera (Ustawienia -> Silnik -> zakładka "Spigot - alternatywne wersje")

    Serwery z oferty Grass nie mają dostępu do tej zakładki, w tym przypadku należy wybrać Spigota

    Dograj optymalizujące działanie mobków (1.14+)

    Minecraft od strony kodowej jest grą upośledzoną, śledzenie zarówno zwykłych mobów jak i osadników przez grę powoduje ogromne lagi.

    Instalacja tych dwóch poniższych wtyczek powinna poprawić sytuację:

    1. JEŻELI KORZYSTASZ Z PAPERA, NIE WGRYWAJ TEGO - EntityTrackerFixer - https://www.spigotmc.org/resources/enti…tick-lag.70902/
    2. Villager Optimiser- https://www.spigotmc.org/resources/vill…2-1-16-1.68517/

    Dodatkowo możesz całkowicie zablokować tworzenie ogromnych farm kurczaków prostym pluginem - [1.16.1] ChickenLimiter - prosty plugin likwidujący ogromne farmy kurczaków

    Dynamiczny view distance (1.14+)

    Jeżeli serwer zaczyna lagować przy określonej liczbie osób, warto doinstalować plugin ViewDistanceTweaks (https://www.spigotmc.org/resources/view…-14-1-16.75164/), optymalizuje on ilość chunków wysyłanych do graczy i w miarę dynamicznie zmienia te wartości w zależności od obciążenia serwera i ilości graczy.

    Jeżeli grasz na wersji 1.16.5 lub nowszej, możesz olać resztę wątku i pobrać gotowe pliki konfiguracyjne:

    Wersje 1.16 i 1.17:

    Wersja 1.18 i nowsze:

    Pomogło? Machnij post pod tym tematem ;)

    Zablokuj spawn nietoperzy oraz ryb w wodzie

    Przejdź do pliku bukkit.yml i zmień wartości ambient-spawns oraz water-ambient-spawns w sekcji ticks-per na 0. Wyłączy to całkowicie spawn tych mobów.

    Konfiguracja serwera - plik server.properties

    view-distance

    Domyślnie: 10

    Optymalnie: 4-6

    Wpływ na wydajność: Ogromny

    Minimalnie zmniejszy to zakres renderowanego świata, ale polepszy przy tym wydajność.

    Konfiguracja serwera - plik bukkit.yml

    Optymalnie ustawienie spawn-limits (Wpływ na wydajność: Dość spory)

    YAML: bukkit.yml
    spawn-limits:
      ambient: 1
      animals: 8
      monsters: 40
      water-ambient: 0
      water-animals: 0

    Optymalnie ustawienie ticks-per (Wpływ na wydajność: Dość spory)

    YAML: bukkit.yml
    ticks-per:
      ambient-spawns: 20
      animal-spawns: 500
      autosave: 6000
      monster-spawns: 8
      water-ambient-spawns: 20
      water-spawns: 8

    Pozostałe ustawienia w pliku bukkit.yml

    YAML: bukkit.yml
    chunk-gc
    Domyślnie: period-in-ticks:600, load-threshold:0
    Optymalnie: period-in-ticks:400, load-threshold:300
    Wpływ na wydajność: Średni

    Konfiguracja serwera - plik spigot.yml

    Konfiguracja serwera - plik paper.yml

    W przypadku wersji 1.19 i nowszych - pliki te zostały przeniesione do folderu config