Posty użytkownika artur9010

    Najnowsze snapshoty nie posiadają jeszcze opcji konwersji mapy i wymagają usunięcia obecnie znajdującej się by się uruchomić.

    W logu serwera znajduje się o tym informacja:

    Kod
    [02:01:48] [main/INFO]: Environment: authHost='https://authserver.mojang.com', accountsHost='https://api.mojang.com', sessionHost='https://sessionserver.mojang.com', servicesHost='https://api.minecraftservices.com', name='PROD'
    [02:01:48] [main/INFO]: Loading of old worlds is temporarily disabled.

    Gotowe zoptymalizowane pliki konfiguracyjne serwera Minecraft, przygotowane na wersji 1.16.5 (Purpur-961 (MC: 1.16.5) na hostingu Craftserve), wystarczy pobrać i wgrać.

    Jeżeli posiadasz silnik Spigot zmień go jak najszybciej na Paper lub Purpur.

    Pobierz pliki:

    Dodatkowo:

    Otwórz plik server.properties i zmień wartość view-distance na 3 lub 4. W pliku paper.yml zwiększony jest tak zwany "no tick view distance", teren będzie widoczny dla graczy ale nie będą na nim wykonywane obliczenia.

    Polecenia dotyczące wysp

    PolecenieOpis
    /startStwórz nową wyspę
    /homeTeleport na wyspę
    /sethomeZmiana punktu do którego prowadzi polecenie /home
    /island infoInformacje dotyczące wyspy
    /party invite (nick)Zaproś kogoś do swojej wyspy (drużyny)
    /party kick (nick)Wyrzuć kogoś swojej wyspy (drużyny)
    /party leaveOpuść wyspę (drużynę)
    /party join (nick)Dołącz do czyjeś wyspy (drużyny)
    /biomeZmiana biomu wyspy
    /odwiedz (nick)Odwiedź wyspę innego gracza
    /usunUsuń wyspę (permamentnie)
    /coop (nick)Dodaj lub usuń gracza (nick) do tymczasowego party (do momentu jego wylogowania)
    /rozwojInformacje na temat odblokowanych ulepszeń wyspy

    Polecenia dotyczące ekonomii

    PolecenieOpis
    /balanceStan konta (widoczny również pod przyciskiem TAB)
    /balance (nick)Stan konta innego gracza
    /pay (nick) (ilość)Przelew pieniędzy do innego gracza

    Polecenia dotyczące rynku (/ah)

    PolecenieOpis
    /ahOtwiera menu rynku
    /ah search (nazwa)Wyszukiwanie przedmiotów
    /ah sell (cena) (ilość)Wystaw przedmiot który aktualnie trzymasz w dłoni (cena za podaną ilość)
    /ah soldSpis sprzedanych przedmiotów
    /ah cancelWycofaj wszystkie swoje oferty
    /ah expiredSpis przedmiotów których nie udało Ci się sprzedać
    /ah returnZwróć wszystkie zalegające przedmioty do ekwipunku

    Polecenia dotyczące teleportacji

    PolecenieOpis
    /spawnTeleport na spawn
    /warp sklepTeleport do sklepu serwerowego
    /tpa (nick)Wyślij prośbę o teleport do innego gracza
    /tpahere (nick)Wyślij prośbę o teleport innego gracza do Ciebie
    /tpacceptZaakceptuj oczekującą prośbę o teleportacje
    /tpadenyOdrzuć oczekującą prośbę o teleportacje

    Polecenia inne

    PolecenieOpis
    /msg (nick) (wiadomość)Wyślij wiadomość do innego gracza

    Zawartość zewnętrzna www.youtube.com
    Treści osadzone ze źródeł zewnętrznych nie będą wyświetlane bez Twojej zgody.
    Aktywując treści zewnętrzne, wyrażasz zgodę na przesyłanie danych osobowych do platform podmiotów zewnętrznych. Więcej informacji na ten temat podaliśmy w naszej polityce prywatności.

    Za co przyznawane są punkty?

    Punkty składające się na poziomy wysp przyznawane są za akcje wykonane w obrębie wyspy (w przeciwieństwie do innych serwerów, gdzie punktowane są postawione bloki).

    Między innymi za:

    • przepalanie przedmiotów
    • wzrost roślin oraz drzew
    • rozmnażanie zwierząt
    • zabijanie potworów oraz zwierząt
    • kopanie kamienia

    Ale co te poziomy dają? Dlaczego miałbym chcieć je wbijać?

    Pieniądze, pozycję w rankingu, fajne rzeczy na wyspie, zwiększają poziom trudności na świecie i fajne powiadomienie w prawym górnym rogu.

    Jakie pieniądze?

    Pieniądze są przyznawane wszystkim graczom wchodzących w skład wyspy, według tego wzoru:

    25$ + ((poziom wyspy * 3.75) * (1 + (ilośc członków wyspy * 1.05)))

    Kwota ta jest dzielona przez ilość członków wyspy.

    Jakie poziomy trudności?

    • Do 3 poziomu wyspy, na świecie panuje tryb pokojowy (brak potworów, automatyczna regeneracja zdrowia i jedzenia).
    • Od 3 do 50 panuje tryb łatwy
    • Od 50 do 100 tryb normalny.
    • A powyżej tryb trudny.

    Opis każdego poziomu znajdziecie na Minecraft Wiki.

    Generalnie, służy to w pewnym sensie wyrównaniu rozgrywki. Wiadomo, że gracze z wyspą na 271 poziomie będą posiadać lepszy ekwipunek i bardziej rozbudowaną wyspę od nowego gracza.

    Chcesz dodać status swojego serwera do jego prezentacji? Nic prostszego

    Dodaj swój serwer na https://pl.minecraft-list.org, skopiuj numer z jego adresu (dla https://pl.minecraft-list.org/serwer/4131-kiwimc.pl będzie to 4131) i wybierz opcje dodania statusu serwera w edytorze na forum

    Pojawi się bbcode opisane jako "serwer", wpisz w nim numer swojego serwera z listy (przykładowo [serwer]4131[/serwer]) i zapisz, powstanie z tego taki statusik:


    [serwer='4131'][/serwer]

    Możesz też go użyć w swojej sygnaturce!

    W pliku konfiguracyjnym Spigota - spigot.yml znajduje się sekcja odpowiedzialna za osiągnięcia oraz statystki, wyłączamy ich zapisywanie i wyłączamy wszystkie osiągnięcia

    Kod: spigot.yml
    advancements:
      disable-saving: true
      disabled:
      - '*'
    
    stats:
      disable-saving: true
      forced-stats: {}

    Po zapisaniu pliku usuwamy z folderu świata folder advancements i stats. Od teraz serwer będzie nam mniej śmiecił w folderze mapy ;)

    Jest to prosty plugin dodający na serwery polecenie /spawn (oraz /setspawn).

    Do pobrania stąd

    artur9010
    February 6, 2022 at 10:08

    Komendy oraz uprawnienia

    Komenda Co robi? Uprawnienie Domyślnie dla
    /setspawn Zmiana punktu spawnu setspawn.setspawn OP
    /spawn Teleport na spawn setspawn.spawn wszyscy
    /rspawn Przeładowanie pluginu setspawn.reload OP
    - Dostęp do wszystkich powyższych komend setspawn.* OP

    Udostępniony został plugin PaySign pozwalający na tworzenie płatnych mechanizmów redstone.

    Wymagane jest posiadanie pluginu Vault oraz zgodnego pluginu na ekonomie (np. EssentialsX)

    Do korzystania z tabliczek wymagane jest posiadanie uprawniania craftservepaysign.use, za to do tworzenia tabliczek craftservepaysign.create

    Do pobrania stąd:

    artur9010
    July 16, 2023 at 21:06

    Plugin do Spigota dodający strefę radiacji, taką jak na Kwadratowej Masakrze (październik 2019).

    Plugin działa na wersji Minecraft 1.14 - 1.16.1 (Java Edition) i wymaga zainstalowanego pluginu WorldGuard.

    Autorem pluginu jest TheMolkaPL.

    Pobierz:

    artur9010
    August 24, 2022 at 19:42

    Przechodzimy do ustawień naszego serwera Minecraft w panelu Craftserve i wchodzimy w zakładkę Domena.

    Zjeżdzamy na sam spód do tabelki zatytułowanej Zewnętrzna domena. Tu znajdziemy wszystkie nam potrzebne dane.

    Teraz otwieramy w nowej karcie edytor strefy DNS u naszego operatora domeny (w moim przypadku CloudFlare, jeśli korzystasz z innej usługi to będzie to wyglądać nieco inaczej) i uzupełniamy dane według podanych informacji.

    W przykładzie widocznym na poniższym obrazku konfiguruje nowy wpis tak by domena kiwimc.pl kierowała na mój serwer w Craftserve.

    Zapisujemy i nie próbujemy od razu dołączać do gry tym adresem. Powinniśmy teraz odczekać od kilku minut do kilku godzin i dopiero próbować.

    Instalacja

    Jako, że sporo osób na Discordzie Craftserve przychodzi z tym problemem, postanowiłem napisać krótki poradnik.

    Koniecznie zainstaluj ten plugin pobierając go z tego linku:

    artur9010
    July 20, 2024 at 15:07

    Pobieramy go i wrzucamy przez FTP (od biedy przez zakładkę Pliki w panelu) do folderu plugins.

    Następnie przechodzimy do zakładki Ustawienia w panelu, tam wchodzimy w zakładkę MySQL oraz klikamy Utwórz, jeśli nie mamy bazy.

    Konfiguracja, czyli podłączenie bazy danych

    Craftserve automatycznie konfiguruje LogBlocka po utworzeniu bazy danych ale jeśli LogBlock wciąż nie łączy się z bazą, przeczytaj ten punkt.

    Otrzymane dane będą nam niezwykle potrzebne, bo LogBlock potrafi zapisywać dane tylko i wyłącznie do bazy MySQL.

    Uruchamiamy serwer, by wygenerować pliki konfiguracyjne LogBlocka, po czym go wyłączamy i przechodzimy do pliku /plugins/LogBlock/config.yml, i uzupełniamy sekcję mysql naszymi danymi.

    Kod: plugins/LogBlock/config.yml
    mysql:
      password: <haslo bo bazy>
      host: mysql.csrv.pl
      port: 3306
      database: <baza danych, taka sama jak nazwa użytkownika>
      requireSSL: false <---- zostawiamy to koniecznie na false
      user: <nazwa użytkownika, taka sama jak baza danych>

    Poprawnie uzupełniona sekcja mysql mogłaby wyglądać tak:

    Kod: przykładowa sekcja mysql
    mysql:
      password: 141ds3ae335972813db4
      host: mysql.csrv.pl
      port: 3306
      database: csrv_657911
      requireSSL: false
      user: csrv_657911

    Uprawnienia do kilofa

    Potrzebujemy do tego dodatkowo pluginu do zarządzania uprawnianiami, ja w tym przypadku posłużę się pluginem LuckPerms.

    Należy nadać graczom dwa uprawnienia

    • logblock.tools.tool
    • logblock.lookup

    Wpisujemy w konsoli dwa polecenia lp group default permission set logblock.tools.tool true oraz lp group default permission set logblock.lookup true

    Od teraz każdy z graczy ma uprawnienia do sprawdzania kilofem co się działo z danym klockiem (może go także przywołać poleceniem /lb tool)

    Listę wszystkich uprawnień znajdziecie tutaj https://github.com/LogBlock/LogBlock/wiki/Permissions

    Śledzenie skrzynek

    LogBlock domyślnie nie śledzi skrzynek, należy przejść do folderu /plugins/LogBlock i otworzyć plik z nazwą naszego świata np. world.yml

    W pliku tym należy zmienić wartość CHESTACCESS z false na true, zapisać plik i zrestartować serwer.

    Analogicznie należy zrobić z pozostałymi mapami, np. world_nether

    Zbieranie potrzebnych danych

    • Wpisz /timings on by rozpocząć zbieranie danych
    • Przez następne kilka minut rób to co byś robił normalnie
    • Wpisz /timings paste i otwórz otrzymany link

    Jak funkcjonuje upływ czasu w grze oraz czemu służą timingi

    Upływ czasu w Minecrafcie mierzony jest w tak zwanych tickach. Na każdą sekundę rozgrywki składa się 20 ticków i każdy z nich powinien trwać 50 milisekund. Podczas każdego takiego ticka przetwarzane są różne zdarzenia (ładowanie chunków, interakcja graczy z blokami, obliczanie tras poruszania się mobów itp.), a każda wtyczka zainstalowana na serwerze będzie obsługiwać te zdarzenia w inny sposób (na przykład wtyczka taka jak WorldGuard używa PlayerMoveEvent, aby upewnić się, że gracz nie znajduje się tam, gdzie nie powinien być).

    Dane o tym co zajmuje grze określoną ilość czasu jest niezwykle ważna w procesie optymalizacji serwera i dochodzenia do tego co może powodować lagi. Na ich podstawie możemy określić jakie zdarzenia z jakich wtyczek zajmują serwerowi najwięcej czasu na wykonanie (zazwyczaj źle napisane pluginy pochłaniają ogromne ilośći tak cennego czasu). Spadek TPSów (Ticków na sekundę) poniżej 20 równoznaczny jest z tym, że serwer nie nadąża z wykonaniem wszystkich powierzonych mu zadań i zwyczajnie zaczyna lagować.

    Jak czytać raporty

    Po wpisaniu polecenia /timings paste otrzymujemy link do bardzo ładnej strony z podglądem we wszystkie zebrane dane.

    Pierwsze dwie sekcje raportu zajmują zdarzenia wykonywane przez samą grę. Niżej znajdują się zdarzenia wywołane przez pluginy (posortowane od najdłuższych czasowo do najkrótszych).

    U góry raportu widoczne są takie informacje:

    • Total - całkowity czas spędzony na obsługę zdarzeń
    • Sample Time - czas potwierdzony na zbieranie próbki na podstawie której powstał raport
    • Average Entities - średnia ilość entity znajdująca się podczas zbierania próbki
    • Average Players - średnia ilość graczy znajdująca się na serwerze podczas zbierania próbki
    • Average TPS - średnia ilość ticków na sekundę podczas zbierania próbki

    W sekcji konkretnych pluginów widzimy takowe wartości:

    • Total - całkowita ilość czasu którą plugin poświęcił na przetworzenie zdarzeń podczas zbierania próbki
    • Pct - procentowa wartość (Total z pluginu/Total z całości; wyrażony w procentach)

    Każda wewnątrz każdego pluginu widzimy konkretne zdarzenia oraz wartości obok nich:

    • Pct Total - procent całkowitego czasu próbki poświęcony na dane zdarzenie
    • Pct Tick - procent czasu ticka (50ms) poświęcony na dane zdarzenie
    • Total - czas poświęcony na dane zdarzenie.
    • Avg - uśredniony czas poświęcony na dane zdarzenie
    • Count - ilość wywołanych zdarzeń, które zostały obsłużone przez ten plugin
    • Vio - procent całkowitej liczby naruszeń za które odpowiedzialny jest ten plugin
    • Event - nazwa zdarzenia

    Identyfikowanie laga

    Kolumna Pct Total jest dobrym wskaźnikiem TPS. Jeśli dane zdarzenie zajmuje zbyt dużo czasu na przetworzenie, może to oznaczać, że jest ono odpowiedzialne za lagowanie serwera, ponieważ na to zdarzenie poświęcona jest zbyt duża ilość pętli gry.

    Kolumna Pct Tick jest przydatna do identyfikacji tzw. lag spikeów (sytuacji gdy pojawia się nagły lag). Na przykład, jeśli Twoi gracze narzekają na występowanie dużych lagów tylko podczas logowania, dobrze byłoby sprawdzić czas trwania PlayerJoinEvent. Widząc dużą liczbę w kolumnie Pct Tick i małą liczbę w kolumnie Count może wskazywać, że wtyczka pożera dużo czasu jednego ticka przetwarzającego to zdarzenie, powodując tym samym lag. W połączeniu z wysoką liczbą naruszeń oznaczałoby to, że wtyczka jest prawie ostateczną przyczyną stałych, powtarzających się skoków opóźnień.

    Badanie timingów (czy jak kto woli - raportu czasowego, bo tak się on powinien tu zwać) jest niezwykle ważne podczas szukania co może być nie tak z naszym serwerem. Jeśli widzisz, że konkretny plugin pożera niezwykle dużo czasu jednego ticka to być może jest on przyczyną lagów na serwerze. Dobrym rozwiązaniem byłoby zgłoszenie tego autorowi pluginu lub poszukanie jakieś alternatywy.