- Oficjalny post
Jak działają reguły?
Reguły dotyczą jednej konkretnej mapy (tej na której zostały zedytowane), można je zmieniać poleceniem /gamerule REGUŁA WARTOŚĆ
Lista
Reguła | Opis | Domyślna wartość |
---|---|---|
announceAdvancements |
Wyświetlanie powiadomień o zdobyciu osiągnięcia | true |
commandBlockOutput |
Wyświetlanie administracji informacji o wywołanych poleceniach z command bloków | true |
disableElytraMovementCheck |
Weryfikacja przez serwer lotu elytry (zabezpieczenie antycheaterskie) | false |
disableRaids |
Wyłącza raidy (pomaga na lagi) | false |
doDaylightCycle |
Cykl dnia i nocy | true |
doEntityDrops |
Drop przedmiotów z entity niebędących mobami | true |
doFireTick |
Rozprzestrzenianie się ognia | true |
doInsomnia |
Spawn phantomów | true |
doImmediateRespawn |
Automatyczny respawn po śmierci | false |
doLimitedCrafting |
Wymóg odblokowania craftingu przed zcraftowaniem czegoś | false |
doMobLoot |
Drop przedmiotów z mobków | true |
doMobSpawning |
Spawn mobów (nie dotyczy spawnerów) | true |
doPatrolSpawning |
Spawn patroli | true |
doTileDrops |
Drop przedmiotów z klocków | true |
doTraderSpawning |
Spawnowanie się wędrownego handlarza | true |
doWeatherCycle |
Cykl pogodowy | true |
drowningDamage |
Otrzymywanie obrażeń od topienia się | true |
fallDamage |
Otrzymywanie obrażeń od upadku | true |
fireDamage |
Otrzymywanie obrażeń od ognia | true |
forgiveDeadPlayers |
Czy potwory mają przestać być agresywne po śmierci gracza | true |
keepInventory |
Zachowywanie ekwipunku po śmierci | false |
logAdminCommands |
Wyświetlanie wpisywania poleceń operatora innym operatorom | true |
maxCommandChainLength |
Maksymalna długość łańcucha command blocków | 65536 |
maxEntityCramming |
Maksymalna ilość mobków na jednej kratce (powyżej tej wartości, zaczną otrzymywać 3-serdkuszkowe obrażenia) | 24 |
mobGriefing |
Niszczenie terenu przez potwory (creepery, endermany) | true |
naturalRegeneration |
Naturalna regeneracja życia graczy (od paska głodu) | true |
randomTickSpeed |
Częstotliwość tickowania klocków (wyższa = szybszy wzrost roślin, trawy itp.) | 3 |
reducedDebugInfo |
Wyświetlanie koordynatów pod F3, hitboxów, granic chunków (true = ukrywa, false = wyświetla) |
false |
sendCommandFeedback |
Wyświetlanie rezultatu komend na czacie | true |
showDeathMessages |
Wyświetlanie wiadomości o śmierci | true |
spawnRadius |
Zasięg w którym gracze są rozrzucani po spawnie | 10 |
spectatorsGenerateChunks |
Czy obserwatorzy mogą generować mapę | true |
universalAnger |
Czy wkurzone potworki mają atakować dowolnego gracza (a nie tylko tego który je zdenerwował) | false |