Optymalizacja serwera Minecraft (serwer Minecraft laguje)

  • Na wstępie

    Poradnik ten pisany był pierwotnie pod wersję 1.13 i aktualizowany pod nowsze (aktualnie 1.18.1), część rzeczy może występować w starszych wersjach, część nie a jeszcze inna część może zostać wyrzucona w nowszych.

    Przedstawione metody mają na celu zwiększenie wydajności serwera nie psując przy tym rozgrywki.

    Wygeneruj całą mapę.

    W przypadku serwerów Survival wygenerowanie całej mapy na początku jest rozwiązaniem idealnym. Serwer nie będzie obciążony generowaniem mapy w trakcie gry co powinno znacząco zmniejszyć lagi.

    W przypadku wersji starszych niż 1.15:

    1. Pobierz plugin WorldBorder (https://www.spigotmc.org/resources/worldborder.60905/)
    2. Ustal limit mapy, możesz go później zwiększyć
    3. Wpisz /wb fill
    4. Poczekaj.

    W przypadku wersji 1.15 do 1.17:

    1. Pobierz plugin Chunkmaster (link poniżej)
    2. Skorzystaj z poleceń:
      1. /chm generate MAPA KRATKI (gdzie MAPA to nazwa swiata np. world, a kratki to ilość kratek od jej środka, gdy nie podasz kratek zostanie wygenerowana mapa od środka do borderu mapy)
      2. /chm resume (lub po prostu upewnij się że na serwerze nikogo nie będzie - włącznie z tobą)
    artur9010
    June 1, 2022 at 16:20

    W przypadku wersji 1.18 lub nowszych:

    1. Pobierz plugin Chunky
    2. Podążaj za instrukcjami na stronie pluginu

    Zmień silnik serwera

    W wielu przypadkach pomaga po prostu zmiana silnika serwerowego. Generalnie unikamy Craftbukkita. Jeżeli to możliwe wgrywamy Tuinity, jeżeli nie to Paper a jeżeli też nie to to bierzemy Spigota.

    Jeżeli korzystasz z hostingu Craftserve.pl, opcja wyboru zarówno Papera jak i Tuinity znajduje się w ustawieniach serwera (Ustawienia -> Silnik -> zakładka "Spigot - alternatywne wersje")

    Serwery z oferty Grass nie mają dostępu do tej zakładki, w tym przypadku należy wybrać Spigota

    Dograj optymalizujące działanie mobków (1.14+)

    Minecraft od strony kodowej jest grą upośledzoną, śledzenie zarówno zwykłych mobów jak i osadników przez grę powoduje ogromne lagi.

    Instalacja tych dwóch poniższych wtyczek powinna poprawić sytuację:

    1. JEŻELI KORZYSTASZ Z PAPERA, NIE WGRYWAJ TEGO - EntityTrackerFixer - https://www.spigotmc.org/resources/enti…tick-lag.70902/
    2. Villager Optimiser- https://www.spigotmc.org/resources/vill…2-1-16-1.68517/

    Dodatkowo możesz całkowicie zablokować tworzenie ogromnych farm kurczaków prostym pluginem - [1.16.1] ChickenLimiter - prosty plugin likwidujący ogromne farmy kurczaków

    Dynamiczny view distance (1.14+)

    Jeżeli serwer zaczyna lagować przy określonej liczbie osób, warto doinstalować plugin ViewDistanceTweaks (https://www.spigotmc.org/resources/view…-14-1-16.75164/), optymalizuje on ilość chunków wysyłanych do graczy i w miarę dynamicznie zmienia te wartości w zależności od obciążenia serwera i ilości graczy.

    Jeżeli grasz na wersji 1.16.5 lub nowszej, możesz olać resztę wątku i pobrać gotowe pliki konfiguracyjne:

    Wersje 1.16 i 1.17:

    Wersja 1.18 i nowsze:

    Pomogło? Machnij post pod tym tematem ;)

    Zablokuj spawn nietoperzy oraz ryb w wodzie

    Przejdź do pliku bukkit.yml i zmień wartości ambient-spawns oraz water-ambient-spawns w sekcji ticks-per na 0. Wyłączy to całkowicie spawn tych mobów.

    Konfiguracja serwera - plik server.properties

    view-distance

    Domyślnie: 10

    Optymalnie: 4-6

    Wpływ na wydajność: Ogromny

    Minimalnie zmniejszy to zakres renderowanego świata, ale polepszy przy tym wydajność.

    Konfiguracja serwera - plik bukkit.yml

    Optymalnie ustawienie spawn-limits (Wpływ na wydajność: Dość spory)

    YAML: bukkit.yml
    spawn-limits:
      ambient: 1
      animals: 8
      monsters: 40
      water-ambient: 0
      water-animals: 0

    Optymalnie ustawienie ticks-per (Wpływ na wydajność: Dość spory)

    YAML: bukkit.yml
    ticks-per:
      ambient-spawns: 20
      animal-spawns: 500
      autosave: 6000
      monster-spawns: 8
      water-ambient-spawns: 20
      water-spawns: 8

    Pozostałe ustawienia w pliku bukkit.yml

    YAML: bukkit.yml
    chunk-gc
    Domyślnie: period-in-ticks:600, load-threshold:0
    Optymalnie: period-in-ticks:400, load-threshold:300
    Wpływ na wydajność: Średni

    Konfiguracja serwera - plik spigot.yml

    Konfiguracja serwera - plik paper.yml

    W przypadku wersji 1.19 i nowszych - pliki te zostały przeniesione do folderu config

  • Nowo utworzone posty pozostaną niedostępne dla innych, dopóki nie zostaną zatwierdzone przez moderatora.

    • :)
    • :(
    • ;)
    • :P
    • ^^
    • :D
    • ;(
    • X(
    • :*
    • :|
    • 8o
    • =O
    • <X
    • ||
    • :/
    • :S
    • X/
    • 8)
    • ?(
    • :huh:
    • :rolleyes:
    • :love:
    • 8|
    • :cursing:
    • :thumbdown:
    • :thumbup:
    • :sleeping:
    • :whistling:
    • :evil:
    • :saint:
    • <3
    • :!:
    • :?:
    Maksymalna liczba załączników: 10
    Maksymalny rozmiar pliku: 1 MB
    Dozwolone rozszerzenia: bmp, gif, jar, jpeg, jpg, pdf, png, txt, yml, zip