Optymalizacja serwera Minecraft (serwer Minecraft laguje)

  • Na wstępie

    Poradnik ten pisany był pierwotnie pod wersję 1.13 i aktualizowany pod nowsze (aktualnie 1.18.1), część rzeczy może występować w starszych wersjach, część nie a jeszcze inna część może zostać wyrzucona w nowszych.

    Przedstawione metody mają na celu zwiększenie wydajności serwera nie psując przy tym rozgrywki.

    Wygeneruj całą mapę.

    W przypadku serwerów Survival wygenerowanie całej mapy na początku jest rozwiązaniem idealnym. Serwer nie będzie obciążony generowaniem mapy w trakcie gry co powinno znacząco zmniejszyć lagi.

    W przypadku wersji starszych niż 1.15:

    1. Pobierz plugin WorldBorder (https://www.spigotmc.org/resources/worldborder.60905/)
    2. Ustal limit mapy, możesz go później zwiększyć
    3. Wpisz /wb fill
    4. Poczekaj.

    W przypadku wersji 1.15 do 1.17:

    1. Pobierz plugin Chunkmaster (link poniżej)
    2. Skorzystaj z poleceń:
      1. /chm generate MAPA KRATKI (gdzie MAPA to nazwa swiata np. world, a kratki to ilość kratek od jej środka, gdy nie podasz kratek zostanie wygenerowana mapa od środka do borderu mapy)
      2. /chm resume (lub po prostu upewnij się że na serwerze nikogo nie będzie - włącznie z tobą)
    artur9010
    June 1, 2022 at 16:20

    W przypadku wersji 1.18 lub nowszych:

    1. Pobierz plugin Chunky
    2. Podążaj za instrukcjami na stronie pluginu

    Zmień silnik serwera

    W wielu przypadkach pomaga po prostu zmiana silnika serwerowego. Generalnie unikamy Craftbukkita. Jeżeli to możliwe wgrywamy Tuinity, jeżeli nie to Paper a jeżeli też nie to to bierzemy Spigota.

    Jeżeli korzystasz z hostingu Craftserve.pl, opcja wyboru zarówno Papera jak i Tuinity znajduje się w ustawieniach serwera (Ustawienia -> Silnik -> zakładka "Spigot - alternatywne wersje")

    Serwery z oferty Grass nie mają dostępu do tej zakładki, w tym przypadku należy wybrać Spigota

    Dograj optymalizujące działanie mobków (1.14+)

    Minecraft od strony kodowej jest grą upośledzoną, śledzenie zarówno zwykłych mobów jak i osadników przez grę powoduje ogromne lagi.

    Instalacja tych dwóch poniższych wtyczek powinna poprawić sytuację:

    1. JEŻELI KORZYSTASZ Z PAPERA, NIE WGRYWAJ TEGO - EntityTrackerFixer - https://www.spigotmc.org/resources/enti…tick-lag.70902/
    2. Villager Optimiser- https://www.spigotmc.org/resources/vill…2-1-16-1.68517/

    Dodatkowo możesz całkowicie zablokować tworzenie ogromnych farm kurczaków prostym pluginem - [1.16.1] ChickenLimiter - prosty plugin likwidujący ogromne farmy kurczaków

    Dynamiczny view distance (1.14+)

    Jeżeli serwer zaczyna lagować przy określonej liczbie osób, warto doinstalować plugin ViewDistanceTweaks (https://www.spigotmc.org/resources/view…-14-1-16.75164/), optymalizuje on ilość chunków wysyłanych do graczy i w miarę dynamicznie zmienia te wartości w zależności od obciążenia serwera i ilości graczy.

    Jeżeli grasz na wersji 1.16.5 lub nowszej, możesz olać resztę wątku i pobrać gotowe pliki konfiguracyjne:

    Wersje 1.16 i 1.17:

    Wersja 1.18 i nowsze:

    Pomogło? Machnij post pod tym tematem ;)

    Zablokuj spawn nietoperzy oraz ryb w wodzie

    Przejdź do pliku bukkit.yml i zmień wartości ambient-spawns oraz water-ambient-spawns w sekcji ticks-per na 0. Wyłączy to całkowicie spawn tych mobów.

    Konfiguracja serwera - plik server.properties

    view-distance

    Domyślnie: 10

    Optymalnie: 4-6

    Wpływ na wydajność: Ogromny

    Minimalnie zmniejszy to zakres renderowanego świata, ale polepszy przy tym wydajność.

    Konfiguracja serwera - plik bukkit.yml

    Optymalnie ustawienie spawn-limits (Wpływ na wydajność: Dość spory)

    YAML: bukkit.yml
    spawn-limits:
      ambient: 1
      animals: 8
      monsters: 40
      water-ambient: 0
      water-animals: 0

    Optymalnie ustawienie ticks-per (Wpływ na wydajność: Dość spory)

    YAML: bukkit.yml
    ticks-per:
      ambient-spawns: 20
      animal-spawns: 500
      autosave: 6000
      monster-spawns: 8
      water-ambient-spawns: 20
      water-spawns: 8

    Pozostałe ustawienia w pliku bukkit.yml

    YAML: bukkit.yml
    chunk-gc
    Domyślnie: period-in-ticks:600, load-threshold:0
    Optymalnie: period-in-ticks:400, load-threshold:300
    Wpływ na wydajność: Średni

    Konfiguracja serwera - plik spigot.yml

    Konfiguracja serwera - plik paper.yml

    W przypadku wersji 1.19 i nowszych - pliki te zostały przeniesione do folderu config

  • Nowo utworzone posty pozostaną niedostępne dla innych, dopóki nie zostaną zatwierdzone przez moderatora.

    Ostatnia odpowiedź pojawiła się więcej niż 90 dni temu, więc ten wątek jest prawdopodobnie przestarzały. Zaleca się utworzenie nowego wątku zamiast tego.

    • :)
    • :(
    • ;)
    • :P
    • ^^
    • :D
    • ;(
    • X(
    • :*
    • :|
    • 8o
    • =O
    • <X
    • ||
    • :/
    • :S
    • X/
    • 8)
    • ?(
    • :huh:
    • :rolleyes:
    • :love:
    • 8|
    • :cursing:
    • :thumbdown:
    • :thumbup:
    • :sleeping:
    • :whistling:
    • :evil:
    • :saint:
    • <3
    • :!:
    • :?:
    Maksymalna liczba załączników: 10
    Maksymalny rozmiar pliku: 1 MB
    Dozwolone rozszerzenia: bmp, gif, jar, jpeg, jpg, pdf, png, txt, yml, zip