Instalacja
Jako, że sporo osób na Discordzie Craftserve przychodzi z tym problemem, postanowiłem napisać krótki poradnik.
Koniecznie zainstaluj ten plugin pobierając go z tego linku:
Pobieramy go i wrzucamy przez FTP (od biedy przez zakładkę Pliki w panelu) do folderu plugins.
Następnie przechodzimy do zakładki Ustawienia w panelu, tam wchodzimy w zakładkę MySQL oraz klikamy Utwórz, jeśli nie mamy bazy.
Konfiguracja, czyli podłączenie bazy danych
Craftserve automatycznie konfiguruje LogBlocka po utworzeniu bazy danych ale jeśli LogBlock wciąż nie łączy się z bazą, przeczytaj ten punkt.
Otrzymane dane będą nam niezwykle potrzebne, bo LogBlock potrafi zapisywać dane tylko i wyłącznie do bazy MySQL.
Uruchamiamy serwer, by wygenerować pliki konfiguracyjne LogBlocka, po czym go wyłączamy i przechodzimy do pliku /plugins/LogBlock/config.yml, i uzupełniamy sekcję mysql naszymi danymi.
mysql:
password: <haslo bo bazy>
host: mysql.csrv.pl
port: 3306
database: <baza danych, taka sama jak nazwa użytkownika>
requireSSL: false <---- zostawiamy to koniecznie na false
user: <nazwa użytkownika, taka sama jak baza danych>
Poprawnie uzupełniona sekcja mysql
mogłaby wyglądać tak:
mysql:
password: 141ds3ae335972813db4
host: mysql.csrv.pl
port: 3306
database: csrv_657911
requireSSL: false
user: csrv_657911
Uprawnienia do kilofa
Potrzebujemy do tego dodatkowo pluginu do zarządzania uprawnianiami, ja w tym przypadku posłużę się pluginem LuckPerms.
Należy nadać graczom dwa uprawnienia
logblock.tools.tool
logblock.lookup
Wpisujemy w konsoli dwa polecenia lp group default permission set logblock.tools.tool true
oraz lp group default permission set logblock.lookup true
Od teraz każdy z graczy ma uprawnienia do sprawdzania kilofem co się działo z danym klockiem (może go także przywołać poleceniem /lb tool
)
Listę wszystkich uprawnień znajdziecie tutaj https://github.com/LogBlock/LogBlock/wiki/Permissions
Śledzenie skrzynek
LogBlock domyślnie nie śledzi skrzynek, należy przejść do folderu /plugins/LogBlock i otworzyć plik z nazwą naszego świata np. world.yml
W pliku tym należy zmienić wartość CHESTACCESS
z false na true, zapisać plik i zrestartować serwer.
Analogicznie należy zrobić z pozostałymi mapami, np. world_nether