bopke

tekst
bukkit.yml - konfiguracja wewnętrzna bukkita.

6 odpowiedzi w tym temacie

Na pewno wiele osób z was nie raz widziała, że wasz serwer oparty o silnik bukkit lub spigot tworzy tajemniczy plik bukkit.yml. Większość początkujących administratorów serwerów ignoruje go, a jest on całkiem przydatnym narzędziem. w tym temacie postaram się przybliżyć wam możliwości konfiguracji za pomocą tego pliku opcja po opcji.

Świeżo wygenerowany bukkit.yml przez silnik craftbukkit-1.9.2 wygląda następująco.


Settings: - sekcja ta służy do określania podstawowych ustawień serwera.

allow-end - opcja ta służy do określenia czy end ma być dostępny na serwerze. Przyjmuje dwie wartości: true ( end będzie włączony ), lub false ( end będzie wyłączony ).
Domyślna wartość: true

warn-on-overload - opcja ta służy do określenia, czy w wypadku przeciążenia maszyny serwer ma pokazywać wiadomości "Can't keep up! [...]". Przyjmuje dwie wartości - true ( będzie pokazywać informację ) lub false ( nie będzie pokazywać informacji ).
Domyślna wartość: true

permissions-file - opcja ta służy do określenia nazwy pliku z permisjami w przypadku, w którym do zarządzania uprawnieniami graczy używamy wbudowanej w silnik możliwości, jednakże nie jest to system najprostszy w użyciu i w moim odczuciu znacznie lepszym pomysłem jest użycie pluginu od tego. Przyjmuje ciąg znaków jako swoje wartości.
Domyślna wartość: permissions.yml

update-folder - opcja ta służy do określenia nazwy katalogu do którego będziemy wrzucać pluginy które mają zostać zaktualizowane przy najbliższym restarcie serwera. Katalog ten musi znajdować się w katalogu plugins/, gdyż ścieżki bezwzględne nie są obsługiwane. Działa to na takiej zasadzie, że jeżeli chcemy, aby nowa wersja pluginu bądź nowy plugin zostały wgrane na serwer po jego restarcie, to pliki .jar tychże pluginów wrzucamy do podanego katalogu i po restarcie serwer przenosi je do katalogu plugins/ i dopiero po tym fakcie zaczyna ich ładowanie, a jeżeli w katalogu plugins/ już znajduje się plugin o nazwie takiej jak plugin w katalogu podanym w tej opcji - podmienia go. Opcja przyjmuje ciąg znaków jako swoje wartości.
Domyślna wartość: update

ping-packet-limit - opcja ta aktualnie nie ma żadnego zastosowania, relikt po starej funkcji. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
Domyślna wartość: 100

use-exact-login-location - opcja ta służy do określenia czy po zalogowaniu się gracza do świata ma zostać on wypchnięty z bloku w którym stoi, jeżeli jest to blok solidny ( czyli nie jest cieczą ani powietrzem ). Przyjmuje dwie wartości - true ( gracz nie zostanie przesunięty ), lub false ( gracz zostanie przesunięty ).
Domyślna wartość: false

plugin-profiling - opcja ta służy do określenia, czy ma działać komenda /timings. Pozwala ona na sprawdzenie wielu informacji na temat czasu działania pluginów w pojedynczym ticku serwera. Przyjmuje dwie wartości - true ( komenda działa ), lub false ( komenda nie działa ).
Domyślna wartość: false

connection-throttle - opcja ta służy do określenia czasu po którym gracz może po raz kolejny spróbować połączyć się do serwera. Czas podaje się w milisekundach. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
Domyślna wartość: 4000

query-plugins - opcja ta służy do określenia czy serwer ma zwracać listę pluginów przy zapytaniach przez query. Przyjmuje dwie wartości - true ( serwer będzie zwracał listę pluginów ), lub false ( serwer nie będzie zwracał listy pluginów ).
Domyślna wartość: true

deprecated-verbose - opcja ta służy do określenia czy serwer ma wypisywać w konsoli ostrzeżenia gdy plugin próbuje użyć przestarzałej metody silnika. Przyjmuje trzy wartości - true ( serwer będzie wypisywał wszystkie ostrzeżenia tego typu ), false ( serwer nie będzie wypisywał ostrzeżeń tego typu ), lub default ( serwer będzie wypisywał ostrzeżenia tego typu pod warunkiem, że twórca pluginu nie oznaczył prób użycia metody jako nieważnej ).
Domyślna wartość: default

shutdown-message - opcja ta służy do określenia wiadomości która pojawi się na ekranie rozłączenia od serwera w wypadku zatrzymania serwera. Przyjmuje ciągi znaków jako swoje wartości.
Domyślna wartość: Server closed


spawn-limits: - sekcja ta służy do określenia limitów na spawnowanie mobów na światach.

monsters - opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie agresywnych mobów na świecie zespawnowanych w normalny sposób ( pojawienie się ). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
Domyślna wartość: 70

animals - opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie zwierząt lądowych na świecie zespawnowanych w normalny sposób ( pojawienie się ). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
Domyślna wartość: 15

water-animals - opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie zwierząt wodnych na świecie zespawnowanych w normalny sposób ( pojawienie się ). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
Domyślna wartość: 5

ambient - opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie mobów tła ( nietoperze ) na świecie zespawnowanych w normalny sposób ( pojawienie się ). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
Domyślna wartość: 15


chunk-gc: - sekcja ta służy do określenia ustawień systemu usuwania niepotrzebnych chunków z pamięci.

period-in-ticks - opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy sprawdzeniem, czy w pamięci serwera nie został jakiś nieużywany chunk. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
Domyślna wartość: 600

load-threshold - opcja ta służy do określenia liczby załadowanych nowych chunków do pamięci serwera pomiędzy dwoma sprawdzeniami nieużywanych chunków. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
Domyślna wartość: 0


ticks-per: - sekcja ta służy do określenia odstępów w tickach pomiędzy określonymi działaniami.

animal-spawns - opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy spawnowaniem kolejnych zwierząt. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości. Ustawienie 0 powoduje wyłączenie spawnu zwierząt.
Domyślna wartość: 400

monster-spawns - opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy spawnowaniem kolejnych mobów agresywnych. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości. Ustawienie 0 powoduje wyłączenie spawnu mobów agresywnych.
Domyślna wartość: 1

autosave - opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy zmuszeniami serwera do zapisania zmian na dysku. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości. Ustawienie 0 powoduje wyłączenie wymuszonego autozapisu.
Domyślna wartość: 0


aliases: - sekcja ta została przeniesiona do pliku commands.yml.


database: - sekcja ta służy do określenia danych do bazy danych używanej przez silnik serwera i pluginy korzystające ze zintegrowanego serwera bazy danych eBeans ( technologia aktualnie praktycznie nieużywana ).

 

 


username - opcja ta służy do określenia loginu do bazy danych ( zależne od wybranego silnika ).
password - opcja ta służy do określenia hasła do bazy danych ( zależne od wybranego silnika ).
isolation - opcja ta służy do ... "Zasadniczo nie ruszaj tej opcji dopóki nie wiesz dobrze co robisz" ~ http://wiki.bukkit.org/Bukkit.yml#database
driver - opcja ta służy do określenia klasy JDBC używanej do połączenia do podanej bazy danych.
url - opcja ta służy do określenia adresu do bazy danych.

 




Źródło: http://wiki.bukkit.org/Bukkit.yml

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przydatny poradnik. Wiele osób w ogóle nie zwraca uwagi na ten plik, myśląc server.properties skonfigurowałem, po co jakieś inne dziwne pliki edytować?.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wszystko bardzo dobrze opisane :) przynajmniej wiadomo jak ważny na prawdę jest ten plik a jak pisał jqmey wiele osób nie zwraca na niego uwagi

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został osadzony automatycznie.   Wyświetlaj jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.